torsdag 19. februar 2015

Vi jubilerer - utfordring 10 Ann Kristin Martinsen


Vi har kommet til august 2009, og Ann Kristin har funnet en artikkel om gjenbruk: 



...
 

Først vil jeg takke for forespørselen om å være med på å markere 10 års dagen til Ett Trykk! Kjempeartig å kunne bidra til dette!  Å velge ut ETT blad og finne EN artikkel vi skulle bruke, var litt av en utfordring! Ett Trykk har jo inspirert oss med hvert eneste blad, og ikke bare inspirert, men holdt oss oppdatert om trender og ikke minst påvirket shoppingen vår. Valget mitt falt til slutt på en artikkel i blad 4/2009: Gjenbruk av emballasje. 

Jeg lager ikke bare kort, men også LO og PL sider. Core Kit til PL kort kommer i slike fine, hardpapp esker med magnetisk lukning foran. Jeg oppbevarer PL-kortene mine ett annet sted, men kunne selvsagt ikke kaste denne fine esken. Den har ligget en stund, men nå fikk jeg utfordret meg selv til å dekorere denne.


Den ble da forandret til en eske for å oppbevare minner i. Hva slags minner gjenstår å se.
Jeg lengter nok litt til vår og sommer, og derfor falgt valget på disse herlige, fargerike mønsterarkene fra Teresa Collins: «Nine og Co.». Kantene er svertet med distress ink pumice stone. Jeg har også brukt hvit bølgepapp og kraft kartong. Bokstavene er stanset ut med QK Stardust dies. Fjærene er laget av papirleire, og hvordan jeg har gjort det, kan du se litt lenger ned i innlegget.


Alle blomstene er fra Prima, ugle-chipboarden er fra Storyteller og de hvite og grønne dottene er fra Papirdesign. Sommerfuglene er fra Wycinanka og bladdiesen er fra Cheery Lynn- «Fanciful flourish» Jeg har også brukt en kakeserviett.

Innsiden har jeg gjort enkelt ved å dekke over bildene på boksen med hvit bazill, i bunnen har jeg også brukt ett mønsterark fra Teresa Collins.

Når man holder på med slike prosjekter, så blir det jo gjerne en del resteark. Derfor lagde jeg ett kort av disse restearkene.Kortet er i størrelse: 4’’x8’’. Her har jeg også brukt en kakeserviett og en blomst fra Prima. «Klem», er en chipbard fra wycinanka. Jeg har brukt cherish punch fra Martha Stewart og tegnet rundt dottene med en svart penn for å markere de bedre.

For å lage fjærene som jeg har brukt på prosjektene mine, trenger du disse tingene: papirleire, kjevle, skalpell (eller noe annet for å skjære ut motivet med) og en dies. Jeg har brukt Spellbinders-shapeabilites – feathers on the wind.


Jeg kjevler ut leiren i passe tykk størrelse. Legger diesen oppå, og kjevler over diesen for å få ett jevnt avtrykk.

Deretter skjærer jeg rundt motivet med skalpellen så godt jeg kan.

Da er det bare å vente på at den skal tørke før du bruker den på motivet ditt. Tørketiden varierer ut ifra hvor tykk figuren din er.

Håper dere likte innlegget og at det inspirerte dere til å ta vare på emballasje. Det er utfordringen fra meg: Scrapp emballasjen!

Klem fra Ann Kristin

3 kommentarer:

  1. Flott utfordring og kjempe søt eske <3 Flott fjær dekor og takk for tipset, det skal testes ut :)

    SvarSlett
  2. Gorgeous box. Love how you made the feather. Hugz

    SvarSlett