søndag 22. februar 2015

Vi jubilerer - utfordring 11 Heidi Christine Augustson


Februar er måneden for hjerter, og det har Heidi blitt inspirert av:



...

I dag er det jeg, Heidi aka Filharmonica, som er så heldig å få lov til å bidra til Ett Trykk sitt 10 års jubileum. Gratulerer Ett Trykk med 60+ flotte utgaver av bladet! Jeg har hentet masse inspirasjon fra bladene opp igjennom årene.

Jeg har latt meg inspirere av en artikkel om Valentinkort fra Ett Trykk nr. 1/2010.
Valentindagen, eller «alle hjerters dag» som den også kalles på norsk, markeres 14. februar og er en feiring av kjærlighet og romantikk. Valentindagen er først og fremst viktig i engelskspråklige land og skikken med å sende Valentinkort, gjerne anonymt, oppsto allerede på 1700-tallet.

Mitt Valentinkort er laget med følgende materialer:
Papir: hvit Bazill, mønsterark fra Simple Stories og Bo Bunny, bølgepapp
Pynt: blondeserviett, osteklut, washitape, blonder, papirblomster, knapp og hjerte av blonde
Dies: Tim Holtz Edge dies, Sizzix hjerte dies og Spellbinders
Bildet er funnet på internet og teksten er skrevet på PC og printet ut på hvit kartong.

Jeg har sydd sikk-sakk søm rundt kantene på panelene og bildet med symaskin, rufset kantene på alle papirdelene og påført litt hvit Gesso. Kortet er festet sammen lag-på-lag med dobbeltsidig tape.






Utfordring:
Jeg vil se hjerter på papirprosjektet ditt!

1 kommentar: