lørdag 7. mars 2015

Vi jubilerer - utfordring 18 Cecilie Malling


Det kan skje den beste av oss - plutselig kommer vi på at vi burde hatt et kort, og det kjapt som fy! Da er det kjekt med såkalte kjappiskort:



...

”Kjappiskort”

(Nr. 1/2012, s. 76)

Tillykke med fødselsdagen Ett Trykk! 10 år er rigtig godt gået, og jeg ønsker bladet mange flere glade og spændende år.

Til min blogudfordring har jeg ladet mig inspireret af inspirationsartiklen om hurtige kort i det første blad fra 2012. Det er dejligt at bruge timevis på at lave et enkelt kort, men nogle gange kan det også være rart at få lavet en lille portion kort på kort tid.

Jeg lavede disse tre kort på ½ time, så det kan altså lade sig gøre, men man skal naturligvis være forberedt, så man ikke skal lede efter ting mm.



Jeg fandt følgende ting frem:
- 3 kortsæt
- 3 hvide ark papir, som var lidt mindre end kortene
- 1 stempelsæt med blomstermotiver og tekster
- forskellige farver af ink
- stempelklods
- pailetter til dekoration
- klæbeprodukter



Begynd med at stemple tekst på hvert af de tre hvide stykker karton. Jeg stemplede min tekst nederst i højre del af kortet, men man kunne naturligvis have stemplet i midten, hvis man bedre kan lide det look. Stempl alle tre ark på én gang, da du på den måde kan gøre stemplet rent og lægge det væk bagefter.



Stempl nu de dekorative motiver rundt om din tekst. Igen kan det godt svare sig at stemple på alle tre kort på én gang, inden du lægger det enkelte stempel væk.



Når du har stemplet de dekorative motiver på alle tre hvide ark karton, er det tid til at få dem monteret på kortene.



Sidste skridt er at give kortene lidt dimension, og jeg har valgt at bruge pailetter til dette formål. Jeg spredte dem over kortet med løs hånd, så det ikke ser alt for kontrolleret ud.



Og så er der gået omkring ½ time, og jeg har tre nye kort klar til at blive sendt af sted til familie og venner.

Tips til at lave kort hurtigt:
- brug færdige kortsæt (altså kort der allerede er skåret og matchende kuverter
- lav mere end ét kort ad gangen (når stemplerne alligevel er fremme, er det nemt)
- brug et enkelt design med sørg for at dekorere lidt så kortene ikke bliver kedelige
- find alle de ting frem, som du skal bruge, fra starten

Min udfordring til dig er altså: Lav et (eller flere) hurtige enkle kort

Jeg glæder mig meget til at se, hvad du kan nå, hvis du skynder dig lidt. Prøv at lægge mærke til, hvor lang tid du brugte på dit kort / dine kort – det er altså meget sjovt at blive klar over, hvad man faktisk kan opnå på kort tid.

2 kommentarer:

  1. Enkle, flotte kort du har laget <3 Så gøy med en kjappisutfordring :)

    SvarSlett
  2. Jeg så nr.19, men hvor ble du av :P

    SvarSlett