mandag 30. oktober 2017

Overraskelse!

Hei og hopp! Elin her i dag. I hvert nummer av Ett trykk har vi en artikkel med fokus på enkle kort. I augustnummeret var temaet prikker, og her er mitt bidrag. 

Jeg er veldig glad i A2-formatet (4 1/4  x 5 1/2", må ikke forveksles med A2 papirstørrelse, som er noe annet enn A2 kortstørrelse) når jeg lager enkle kort, og det er det jeg har brukt her. Jeg har brukt en stensil fra Memory Box til å lage prikkene mine, først med Distress Ink i regnbuerekkefølge (Mermaid Lagoon, Cracked Pistachio, Twisted Zitron, Squeezed Lemonade, Mustard Seed, Spiced Marmalade, Abandoned Coral og Picked Raspberry), så forskjøv jeg stensilen og la på et lag med Nuvo Glimmer Paste. 


Ved å bruke både glimmer paste og distress ink får jeg dobbel effekt av en og samme stensil, og litt dimensjon av glimmer pasten, siden kortet i seg selv er ganske enkelt. 

Jeg svertet en hvit kartongstrimmel med Picked Raspberry og lot det tørke, før jeg stemplet over med et stempel fra Hilsninger-platen og embosset i hvitt. Strimmelen ble limt på kortet med lave 3D-puter, og jeg har brukt enamel dots i matchende regnbuefarger som pynt. Enkelt og med prikker, akkurat som oppgaven sa. 

Vinn gavekort!
Vi syns det er så hyggelig med tilbakemeldinger fra dere og setter stor pris på at dere følger oss. Hver måned fremover kommer vi derfor nå til å foreta en trekning blant alle som har lagt igjen kommentarer i bloggen vår den aktuelle måneden. Vi trekker en tilfeldig vinner den siste dagen i måneden og vnneren får et gavekort på 300 kr i nettbutikken vår. 

Kreativ klem fra Elin og resten av Ett trykk-jentene. 





10 kommentarer: